Cikgu Jangan Takut !!!!

Aku tak fahamlah dengan masyarakat sekarang ni, ada anak tak boleh di tegur…apa dia orang tak sedar ker,…kalau dia orang dulu tu kalau tak kena sekeh dengan cikgu, tak kena rotan tak menjadi oranglah…”ni yang aku marah sangat ni

Aku sendiri seorang pengajar (tapi bukanlah kat akdersekolah menengah!)..tapi mengajarlah jugak..dan aku sendiri hadapi masalah yang sama, dah besar panjang pun masih tak boleh nak ikut peratura, bagi assigment tak buat,itu belum lagi dengan masalah displinnya…masuk kuliah dengan tak off handphone, bertenet didalam kelas,bertepuk tampar laki pompuan..apa..semuanya ni..bila di tegur..saya takder buat apa cik…apa salah saya..saya rasa tak salah apa pun…hhuhhh..cuba kau tengok…saper tak naik hangin…tu yang kadang-kadang terkeluar juga bahasa yang tak sepatutnya….

┬áKita orang ni..kalau tak sayangkan bangsa, memang tak kuasa nak tegur pun…ialah bukannya anak aku, adik aku, atau pun sedara mara aku…kau nak tertonggeng ker…aku peduli apa…tapi sebab kita sayanglah….kita tegur..kita denda…kalau kita orang biarkan pun..kita orang tak rugi apa pun…..tiap tahun gaji kita orang naik jugakk…tapi kita sayangkan bangsa,agama…hehhehe emosional pulak aku..

So…buat mak ayah di luar sana..jangan mudah nak serang cikgu…..sebelum nak saman cikgu..suluh dulu perangai anak itu….senonoh ke tak senonoh……cermin dulu anak kita..jangan nak mellenting saja..

Sekian

This entry was posted in Pasal Cikgu, Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *