AKHIRNYA PASTI……AKU PINDAH…

Syukur alhamdulilah, disebalik dugaan Allah malam semalam, kereta aku calar, tengahari tadi aku call K*M untuk bertanyakan perihal perpindahan aku, alhamdulilah..akhirnya pasti permohonan aku diluluskan…hayooooo…..aku diperakukan untuk berpindah ke S*lan**r Melaka. Kalau nak ikutkan kira jauh juga dari rumah aku, mungkin dalam 35km tapi jika di bandingkan dengan bandar M ini jauh lebih dekat, ialah kalau aku masih disini untuk balik ke kampung sahaja aku terpaksa memandu selama 4 jam..kira oklah tu kan.

Pegawai berkenaan memaklumkan tarikh pertukaran adalah pada 1 Ogos 2007, tapi hari ni dah 26 Julai 2007. so macam ner tu Encik N. Jadi En N, memaklumkan sekiranya sehingga 30/7/2007 aku masih tidak menerima surat, dia akan faxkan pada aku nanti. Huhuhuhu…sedih jugak hati aku untuk meninggalkan tempat ni..ialah kalau tak kerana pembukaan pejabat di sini, aku tak naik pangkat…tak merasa nak dapat gaji juta-juta rupiah, namun aku tak mampu lagi untuk duduk berjauhan. Sudah bertahun-tahun hidup merantau, sejak dari tahun 1994, tamat aja SPM aku dah keluar dari kampung, sehingga kini, tak pernah rasanya aku duduk di kampung lebih dari 2 bulan, alhamdulilah, rezeki aku murah, tak pernah menganggur,…tamat pengajiaan tahun 2000 aku ditawarkan jawatan ini. Dalam selama 7 tahun telah ku habiskan untuk berkhidmat dengan rakyat johor. Walaupun aku masih tidak dapat berkhidmat di negeri sendiri, namun di sempadan pun sudah ok.

Berdebar rasanya untuk memulakan kerja di tempat baru, bukan mudah nak menyesuaikan diri,nak mencari kawan-kawan baru, namum apa yang paling penting bagi aku adalah melaksanakan tugas yang diamanahkan sebaik yang mungkin.

Doakan semoga aku dapat menyesuaikan diri di sana. Kalau ada rezeki dan panjang umur kita akan bersua lagi.

Aku dapat pindah?La..la..la..la..la

Aku gembira bila mendengar khabar angin aku akan berpindah…tapi betul ker aku akan berpindah????? Atau sekadar gimik sahaja??? Dalam gembira aku rasa sayang juga untuk meninggalkan tempat ni… Sudah 2 tahun aku disini, macam-macam perkara telah aku lalui..merentas belantara yang sering menyeramkan…..untuk sampai ke lebuhraya sekurang-kurangnya selama 1 jam aku terpaksa menempuh perjalanan yang agak membahayakan..namum semuanya aku serahkan pada yang mana esa…semoga keselamatan diri ini berasa didalam lindungannya.

Aku sebenarnya bukan cerewat mengenai soal di mana aku di tempatkan…aku cuma risaukan keadaan bonda yang semakin di mamah usia,yang semakin tua, yang semakin kurang sihat. Kalau boleh di saat dia menempuh hari-hari tuanya biarlah aku sentiasa hampir dengannya. Menyemai bakti padanya….

Andainya aku masih di sini, siapalah yang boleh di harapkan untuk membantu aku memandu sejauh 300 km, selama 4 jam di saat kecemasan….aku tak mahu menyusahkan orang lain…mampukan aku memandu sekiranya sesuatu berita yang tidak aku sangkakan disampaikan..mampukah aku………..argh..seboleh-bolehnya aku tak mahu memikirkan kemungkinan itu…..biarlah mak panjang umur..sihat tubuh badan…selamanya…………..namun aku tahu,,kita semua miliknya…bila-bila masa sahaja kita akan kembali padanya…